سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاندوم چیست؟

کاندوم پوششی پلاستیکی، شفاف و منعطف است که به عنوان یک مانع فیزیکی از تماس مستقیم آلت تناسلی مرد و اندام جنسی زن و ورود اسپرم به مهبل، در حین رابطه جنسی، جلوگیری می کند.

از کاندوم برای پیشگیری از بارداری ناخواسته و همچنین جلوگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی و آمیزشی استفاده می گردد. که پیشنهاد میشود که استفاده از کاندوم را حتما در رابطه های زناشویی خودتان داشته باشید تا خطر باداری نا خواسته را تا حد امکان کاهش دهید.

دلایل استفاده از کاندوم

همانطور که بیان شد، اولین و شایعترین دلیل استفاده از کاندوم در کشور ما جلوگیری از بارداری ناخواسته است، طبق آمار در صورت استفاده درست از کاندوم 86 تا 95 درصد از بارداری ناخواسته جلوگیری میشود. در برخی موارد برای اطمینان و به صفر رساندن درصد بارداری ناخواسته سطح برخی از کاندوم ها به مایع اسپرم کش آغشته شده است.

دلیل دوم، کاندوم همچنان بهترین وسیله برای پیشگیری از بیماریهای مقاربتی مانند ایدز، هپاتیت نوع سی، سوزاک و … است.

خرید کاندوم

مایعات جنسی مانند مایع منی، مایعات واژن و خون می توانند باعث بروز بیماریهای مقاربتی شوند، کاندوم بین این مایعات و ورودیهای بدن مانند واژن، آلت تناسلی (مجرای ادرار)، مقعد و دهان، سدی ایجاد می کند و از انتقال بیماری جلوگیری می کند.

با شیوع و بروز برخی روابط پرخطر در جامعه، تعدد روابط جنسی، عدم توانایی ازدواج در بین جوانان، تغییر نگرش در مورد رابطه جنسی و دلایل دیگر پیشنهاد می گردد افرادی که در هریک از این گروهها قرار دارند، برای برقراری رابطه جنسی از ابتدای رابطه از کاندوم استفاده کنند تا هم خود و هم شریک جنسیشان ایمن بمانند.

و به عنوان آخرین هدف، برخی از افراد علاوه بر پیشگیری و محافظت، به دلیل برطرف کردن برخی معایب برای داشتن رابطه جنسی ایده ال از کاندوم استفاده می کنند. کاندوم های تاخیری، خاردار، طعم دار، بزرگ کننده و … برای برطرف کردن مشکلاتی مانند انزال سریع، عدم رسیدن به ارگاسم و لذت جنسی، داشتن آلت کوچک و…استفاده می شود.

کاندوم زنانه بهتر است یا کاندوم مردانه؟

هر دو نوع کاندوم زنانه و مردانه، در صورتی که بطور صحیح و مداوم از آن‌ها استفاده شود می‌توانند موثر واقع شوند. با این حال، هنوز کاندوم‌های زنانه و مردانه دچار خطا می‌شوند و امکان بارداری فرد پس از استفاده از کاندوم در رابطه جنسی نیز وجود دارد، که این میزان خطا با استناد به گزارش از مطالعات CDC   و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، در مورد استفاده از کاندوم زنانه به مراتب بیشتر است.

میزان خطا در کاندوم زنانه حدود 21 دصد است، این یعنی هر 100 نفری که از کاندوم زنانه استفاده می‌کنند،21نفر آن‌ها ممکن است بطور تصادفی باردار شوند. این در حالی است که این میزان از خطا در پیشگیری از بارداری با استفاده از کاندوم مردانه به عدد 18 درصد می‌رسد.